Comparison: OPI Smitten With Mittens vs China Glaze Ruby Pumps

11

Posted on : 17:07 | In : , , , , , , ,

Waarschuwing: lange post!
Bij deze de vergelijking die ik beloofd had! Het weer is niet geweldig om foto's te maken maar dat moet dan maar. Sorry alvast voor de slechte clean-up. Ik moest snel werken om die enkele zonnestraaltjes op te vangen die er vandaag geweest zijn. Klik op de foto's voor een grotere versie.

English: Warning: lengthy post!
Here is the comparison I promised! The weather isn't great for taking pictures but it will have to do. Sorry about the bad clean-up job. I had to work fast to take advantage of the few rays of sunshine we had today.
Please click the pics for a larger version.

OPI,Smitten With Mittens,Red,Glitter

Eerst de SWM verwijderen van twee vingers. Tip: neem een stukje vilt dat ongeveer even groot is als je nagel, maak die nat met aceton, leg het op de nagel en wikkel er zilverfolie omheen. De zilverfolie zorgt dat de aceton niet verdampt waardoor het zijn werk beter kan doen. Na een minuutje veeg je in een beweging al die lastige glitters eraf!

English: First I removed SWM on two fingers. Tip: take a piece of felt about the size of your nail, soak it with acetone, put it on the nail and wrap with foil. The foil prevents evaporation of the aceton so it can do its job a lot better. After a minute the glitter glides off in one easy swipe!


Op naar de vergelijking! Beide zijn drie laagjes met dezelfde basecoat en twee laagjes topcoat voor een glad oppervlak.

English: On to the comparison! Both are three layers over the same basecoat and two coats of topcoat to make it smooth.


OPI,Smitten With Mittens,Red,Glitter



OPI,Smitten With Mittens,Red,Glitter


OPI,Smitten With Mittens,Red,Glitter

SWM is duidelijk donkerder dan RP en bovendien is RP een jelly en SWM niet. De glitter is daardoor opvallender dan in SWM. Bij RP lijkt het of er kleine sterretjes in de nagellak verstopt zitten die af en toe oplichten. Dat is wat RP zo uniek en briljant maakt! Als je een feestje hebt en een opvallende lak wilt dragen dan is RP absoluut de lak die je moet kiezen. Een echte show stopper!

De glitter in SWM is wat subtieler en warmer van kleur. De gouden glitter is op de nagel niet zichtbaar maar geeft wel een prachtige warme gloed. Als ik moet kiezen is SWM mijn favoriet maar ik ben erg blij dat ik ze beide heb!

Wat me opviel bij het verwijderen van beide lakken is dat de basisglitter in beide verschillend is. SWM heeft niet alleen gouden glitters maar ook de rode glitters bleken na wat aceton goudkleurig te zijn. RP heeft alleen rode glitter die als basis zilverkleurig is. Ik vraag me af of dat verantwoordelijk is voor de warme en koele tinten van beide lakken.


English: SWM is obviously darker and besides that RP is a jelly and SWM is not. The glitter in RP shows better because of that. It's like there are tiny stars embedded in there and they flash little rays of light every now and then. That is what makes RP so unique and brilliant! If you have a party and you need something noticeable RP should be your first choice. A real show stopper!

The glitter in SWM is a bit more subtle and warmer. The golden glitter isn't noticeable on the nail but it does give a warm glow. If I had to choose I would go with SWM but I'm glad I own both!

I noticed during removal that the baseglitter in both polishes is different. SWM doesn't only have gold glitter but after a swipe of aceton I noticed the red glitter has a gold base too. RP only has red glitter but this glitter has a silver base. I wonder if this is what gives them both warm and cool glow.


OPI,Smitten With Mittens,Red,Glitter

Om het af te ronden een vergelijking van de flesjes. Sorry voor de wazige foto maar op deze waren de kleuren het beste zichtbaar. Hier kan je de gouden glitter goed zien.

English: To wrap it up a bottle comparison. Sorry for the blurry pic but this one was most colour accurate. Notice the gold glitter SWM flashes here.


Conslusie: Het zijn geen dupes. Ben je een verzamelaar of een echte rood liefhebber dan heb je beide nodig! Zoek je gewoon een mooie rode glitterlak voor de kerst dan zou ik je beslissing af laten hangen van je huidtint en je persoonlijke voorkeur.

English: Conclusion: They are not dupes. If you are a collector or a real red lover you need both! If you are just looking for a nice red glitter polish for Christmas I would choose one depending on your skin tone and personal preference.

OPI,Smitten With Mittens,Red,Glitter


Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Welke is jouw favoriet?
Bedankt voor het kijken!

English: I hope this was helpful. Which one is your favourite?
Thanks for looking!


Comments (11)

Oh! Ze zijn beide erg mooi zeg. Ik denk dat ik persoonlijk toch die van OPI mooier vind. Die kleur rood is net iets warmer, wat ik persoonlijk mooier vind. Bij mezelf vind ik die warmere kleuren ook mooier staan.
Ik houd 'm in m'n gedachten voor een volgende bestelling! Bedankt voor de vergelijking!

Oh, nu zie je het goed!
Blijf toch meer fan van Ruby Pumps...
Je gaat goed zo met je blog!

*Snel verder gaat kijken...

Jeetje wat een gedoe om een postje erop te krijgen?
What happend?

Is het inloggen lastig ja? Zal er even naar kijken of ik daar iets aan kan doen maar volgens mij is het eenmalig inloggen en dan is het klaar.
Ik vind het wel handig dat je op deze manier echt op individuele posts kan reageren en bezoekers ook onderling op elkaar kunnen reageren.

Graag gedaan! Ze zijn allebei prachtig maar ik begrijp wat je bedoelt. ;)

Dankje!

Ik snap het nu, het was een beetje verwarrend en anders.
Die opmerking van de Guest ben ik dus... :P

Oh great! Now I dont have to do this comparison myself :P Been wondering how much alike they look on the nail hehe

You're welcome!

Ik vind ze allebei echt prachtig, ik kan niet kiezen :')

Dan koop je ze allebei! ;)

Een reactie posten