Catrice came out with a new line!

22

Posted on : 10:27 | In : , , ,

You gotta love Catrice! Ze maken geweldige lakjes, hebben fantastische LE's en ze kosten nagenoeg niets. What kan een meisje zich nog meer wensen in een nagellak?

Catrice heeft onlangs hun gehele lijn met lakjes geupdate met nieuwe kleuren en strakker uitziende flesjes. Je kunt de gehele collectie met swatches op nagelwielen zien op Innen Und Aussen, een Duits blog. Zijn ze niet geweldig?!

(En ja, volgens mij zie ik daar een Chanel Jade dupe! Als iemand Jade heeft laat het me dan weten zodat ik je een flesje Catrice Sold Out For Ever kan sturen om ze te vergelijken. Ik zal een vergelijking met Claire's Dreamchater doen later deze week.)

Het enige nadeel is dat ze ook met de formule gerotzooid hebben en dat is geen verbetering. Je MOET verdunner hebben om deze lakjes op een normale manier te kunnen gebruiken want zonder zijn ze gewoon te dik, stroperig, streperig en moeilijk om mee te werken.

You gotta love Catrice! They make amazing polishes, have great LE's and they cost next to nothing. What more can a girl ask for in a polish?

Catrice recently updated their entire line of polishes with new colours and sleeker looking bottles. You can see the entire collection with swatches on nail wheels on Innen Und Aussen, a German blog. Don't they look amazing?!

(And yes, I do believe I see a Jade dupe there! If anyone has Jade let me know so I can send you a bottle of Catrice Sold Out For Ever to compare them. I'll do a comparison with Claire's Dreamcatcher later this week.)


The only downside is they messed with the formula and not for the better. You NEED to have thinner if you want to be able to use these in a normal fashion because without it they are just to thick, streaky and hard to work with.



Dit is drie laagjes Poison Me, Poison You met een topcoat. Ik weet wat je denkt en het is OK als je het scherm wilt likken. Ik kon het ook niet laten om mijn nagels te likken... Don't judge!

Deze foto's zijn genomen met natuurlijk licht maar zonder direct zonlicht. Kijk die shimmer! Blauw, fuchsia, silver en zelfs een klein beetje goud. Jum!

This is three coats of Poison Me, Poison You with a topcoat. I know what you are thinking and it's OK if you want to lick the screen. I know I couldn't resist licking my nails... Don't judge!

These pics were taken in natural light but no direct sunlight. Look at that shimmer! Blue, fuchsia, silver and even a tiny bit of gold. Yum!




Het eerste laagje lakte, laten we eerlijk zijn: slecht. Het is dik, streperig en gewoon teveel werk. Als ik niet had geweten dat verdunner bestond was ik heel teleurgesteld geweest en had ik deze waarschijnlijk weggegooid. Dus ik heb ongeveer tien druppels verdunner toegevoegd en heb een tweede laagje gelakt. Deze ging een beetje beter maar nog steeds verre van perfect.

Nog tien druppels en flink schudden later en daar is het! De formule die ik ken en waar ik van houd van Catrice. Ik wou het niet perfect noemen maar het komt in de buurt. Bovendien, wat kan je nu helemaal verwachten van een nagellak van €1,99?

Wellicht moet ik van mezelf wel de hele collectie kopen, gewoon vanwege de kleuren. Drie taupes! Prachtige blauwen én mintgroenen! Ze zijn de moeite meer dan waard vind ik.

In Nederland wordt Catrice verkocht bij de Trekpleister en de Kruidvat waarbij de eerste vaak de beste selectie heeft.

The first coat went on, well, let's be honest: crappy. It's thick, streaky and just too much hard work. If I didn't know about thinner I would have been very disappointed and probably would have tossed it. So I added about ten drops of thinner and went for the second coat. That went on a little better but still far from perfect.

Another ten drops and a good shake later and there it is! The formula I've always known and loved from Catrice. I wouldn't call it perfect but it does come close. Besides, what do you expect from a €1,99 bottle of polish?

I might just have to buy the entire collection just for the colours. Three taupes! Gorgeous blues ánd mint greens! They are totally worth the trouble imho.

In the Netherlands Catrice is sold at both Trekpleister and Kruidvat with the former usually having the best selection.

Comments (22)

ik móét er ook een paar hebben!

Iedereen moet er een paar hebben! :-D

Ik moet echt naar de stad om te kijken O:-)

Go go go! 8-)

Ik moet zeggen dat ik helemaal geen problemen heb met de formule, ik heb er zes en vind ze harttstikke fijn! Ze dekken heerlijk goed, en ze strepen bij mij helemaal niet!
check ook de GOSH wild lilac --> lucky in lilac van catrice dupe. Ze zijn sprekend hetzelfde.
en nja, volgens mij hebben ze gewoon goed uitgezocht welke lakjes enorm populair zijn en alles gedupedddd.

OMG. What a gorgeous color. :))

Ik heb er nu twee geprobeerd en ze hadden beide hetzelfde probleem. Jammer wel maar de kleuren maken veel goed!
Sold Out For Ever is volgens mij een nagenoeg identieke dupe voor Chanel Jade en de taupes zijn ook om op te vreten. Een zit precies tussen Metro Chic en Chanellesque in en een van de anderen komt volgens mij weer meer in de buurt van Particuliere maar die heb ik in het echt nog niet gezien dus ik kan me vergissen.
Dat dupen doen ze goed bij Catrice! ;)

Thanks! :)

I would LOVE to do a comparison, as I do have Jade......would you be interested in some swapping? This is a line I have never heard of - I'm sure it's not available in the states!

:B
~Tiffani

Oh that would be great! I'll send you an email!

You don't have your email in your profile, can you send me one? dutchnailblog at gmail dot com

Kleuren zijn inderdaad heel mooi, maar ze chippen als een gek! Heb nog een flesje Restore staan, ga straks proberen of het dan wat beter wordt.

Oh echt? Ik heb ze nog niet lang genoeg op gehad om daar iets van te merken. =-O
Misschien eens proberen met een andere basecoat/topcoat?

De kleur is echt mooi! Wat is jouw favo verdunner?

Ik had deze nieuwe lijn al gezien op andere blogs, dus ik heel enthousiast naar de Kruitvat vandaag,... maar bijna alles was al uitverkocht! En waarschijnlijk duurt het ook nog wel heel lang voordat ze het weer aanvullen..Kruitvat kennende :( Wel een supermooie kleur deze! Jammer dat je hem eerst moest verdunnen.

That color is amazing! It reminds me of NARS' "Purple Rain."

I thought so too but from what I can tell from pics Purple Rain has coarser shimmer particles. The colour is close though.

Hè jammer. Gelukkig is het een permanente lijn dus ze zal ze vast nog wel tegenkomen. ;)

Ik heb er eigenlijk nog maar 1 gebruikt dus mijn mening hierover is niet heel representatief maar ik gebruik de verdunner van Nail Design Euro Discount.

http://www.naildesigneurodiscount.nl/Kunstnagels-toebehoren/Vloeistoffen/Kunstnagels%3a-Nail-Art-Nagellakverdunner-Nailart--Nail-Design--Nails-100ml::::a4034.html

That colour AND the finish are a-ma-zing, and with a funky name to boot too! I gotta check out the stores. :)

It's really pretty, I love it!

We hebben geen trekpleister hier in de buurt :(
Dan maar naar het kruidvat!

Een reactie posten